Mijn EO: Veelgestelde vragen
Laatste update:8 april 2025 · 08:55
Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen én antwoorden over Mijn EO
Mijn EO
Wat is Mijn EO?
Mijn EO is de online plek bij de EO waar jij jouw EO-ervaring kunt afstemmen op je eigen interesses. Volg jouw favoriete content en ontvang notificaties als jij dat wilt.
Wanneer jouw e-mailadres waarmee je inlogt ook in ons klantsysteem staat, maken we direct een koppeling, zodat jij je gegevens bij de EO zelf kan beheren.
In de toekomst kun je Mijn EO ook gaan gebruiken om bijvoorbeeld online trainingen van Eva en andere EO communities te volgen. Maar ook om je abonnementen te beheren. Mijn EO is nog volop in ontwikkeling.
Waarom kan ik inloggen op websites van de EO?
We zoeken als EO elke dag naar nieuwe manieren om mensen te inspireren met verhalen over God en het volgen van Jezus. Door in te loggen op onze websites, krijg je toegang tot allerlei extra mogelijkheden. We voegen elke maand nieuwe mogelijkheden toe!
Waarom kan ik bij de EO inloggen met NPO-id?
NPO-id is jouw unieke combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je kunt inloggen bij diensten van de NPO. Bijvoorbeeld bij NPO Start en NPO Plus. Steeds meer diensten en omroepen zullen zich aansluiten bij NPO-id. Zodat je maar één inlog nodig hebt voor alle diensten van de NPO en de omroepen.
Op basis van jouw NPO-id maken we een Mijn EO account aan. Wanneer je jouw NPO-id account verwijdert ontvang je een e-mail van de EO met de vraag of je jouw Mijn EO wilt behouden of verwijderen.
Wil je meer weten over NPO-id? Ga dan naar id.npo.nl en klik op 'Meer weten over NPO-id?'
Wisselen de NPO en EO persoonsgegevens van mij uit als ik inlog met NPO-id?
Alleen het e-mailadres waarmee je je geregistreerd hebt voor NPO-id wordt met de EO gedeeld. Wanneer het wenselijk is meer persoonlijke gegevens te delen van Mijn EO naar NPO-id vragen we daar toestemming voor.
Zijn er kosten verbonden aan het inloggen op EO-websites?
Nee, dit is gratis. Hierbij maakt het niet uit of je inlogt met je e-mailadres of met je NPO-id. Inloggen is altijd gratis.
Het kan wel zijn dat je met je inlog gebruik maakt van diensten waar je wel voor betaalt. Bijv. als je een online training of een ander product of abonnement koopt.
Waarom heb ik geen wachtwoord nodig bij het inloggen met mijn e-mailadres?
Je logt veilig in met je e-mailadres. Na verzenden van je ingevulde e-mailadres krijg je direct een e-mail om te controleren dat jij het bent. Door de code in het bericht in te vullen op de loginpagina log je in. We voorkomen hiermee dat je nóg een wachtwoord moet onthouden. Wel zo makkelijk!
Kan ik meedenken over of tips geven op het inloggen op EO-websites?
Graag! Wanneer je inlogt, kun je tips geven in het feedback-formulier op je profielpagina. Regelmatig meedenken? Geef je op voor het EO-panel!
Kan ik mijn account verwijderen?
Dat kan. Op je accountpagina kun je je account verwijderen.
Hebben anderen dan ikzelf toegang tot mijn account of tot mijn gegevens?
Nee, alleen jij hebt toegang tot je account en de gegevens die daar te zien zijn als je bent ingelogd. Andere gebruikers hebben geen toegang tot jouw gegevens. Voor verdere informatie hierover verwijzen we je graag naar onze privacyverklaring.
Word ik door de EO benaderd met e-mails of telefoontjes wanneer ik een account aanmaak?
Wij gebruiken je gegevens niet om je te bellen. We zouden wel om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren je een mailtje kunnen sturen (voor bijvoorbeeld een gebruikerstest). Meedoen is geheel vrijwillig en vrijblijvend.
Inloggen
Hoe kan ik inloggen bij de EO?
Op de meeste websites van de EO kun bieden we functies aan waarvoor het nodig is om in te loggen.
Zo log je eenvoudig in:
- Klik - in het menu - op "Inloggen"
- Vul je e-mailadres in, klik indien nodig in het vierkantje 'Verifieer dat je mens bent' en klik op de knop "Versturen". Je ontvangt per e-mail een tijdelijke inlogcode. Deze code bestaat uit 6 cijfers. Met deze inlogcode heb je 15 minuten de tijd om in te loggen.
- Vul de 6-cijferige inlogcode in en klik op de knop “Doorgaan”.
- Het kan zijn dat je je account eenmalig moet bevestigen. Zo weten we zeker dat je de juiste informatie ziet. Vul de gevraagde gegevens in en klik op "Gegevens controleren".
- Na het bevestigen van je account kun je gebruik maken van Mijn EO.
Je kunt dan inloggen met je eigen e-mailadres of met je NPO-id.
Ik heb geen e-mail ontvangen met de 6-cijferige inlogcode
Het kan een paar minuten duren voordat je de inlogcode hebt ontvangen. Het kan zijn dat onze e-mail met de code in je “Spam” box terecht is gekomen.
Ik kan niet (meer) inloggen! Wat nu?
Krijg je geen automatische e-mail bij het inloggen of word je e-mailadres geweigerd? Stuur een bericht via ons contactformulier. We helpen je dan zo goed mogelijk verder. Heb je wel een e-mail ontvangen, maar werkt de inlogcode niet? Dan is de code waarschijnlijk verlopen. Vul in dit geval je e-mailadres opnieuw in. Er wordt dan een nieuwe e-mail met een nieuwe logincode gestuurd.
Hoe kan ik mijn account bevestigen?
Na het inloggen kan het zijn dat je je account moet bevestigen. Zo weten we zeker dat het e-mailadres waarmee je inlogt overeenkomt met jouw klantgegevens in ons systeem. Je kunt je account bevestigen met je geboortedatum en adres óf je relatienummer.
Je kunt je account bevestigen via https://mijn.eo.nl/bevestigen
Blijf ik ingelogd als ik het browserscherm sluit?
Ja, je blijft 7 dagen ingelogd in dezelfde browser. Je kunt altijd uitloggen via het menu (klik op je gebruikersicoontje). Als je gebruik maakt van verschillende apparaten ben je niet op elk apparaat automatisch ingelogd.